Du kan slå autosvar til på din LinkedIn profil, når du har en betalingskonto, (Premium) mv.
Personer, som skriver til dig på LinkedIn, vil modtage en ‘out of office’ besked om, at du er på ferie eller at du ikke aktuelt har mulighed for at svare. Du har mulighed for at angive information om, hvilken dato du er tilbage. Denne funktionalitet fungerer såvel på APP som på pc.
Sådan gør du!
- Gå til din inbox og find de tre prikker i venstre side
- Vælg Opret autosvar, når du ikke er til stede
- Vælg TIL i højre side
- Formuler autosvar med valgte datoer, hvor du er fraværende
- Tryk på GEM
Når ‘Away-besked’ (LinkedIn-autosvar) er aktiveret, vil hver eneste person, der sender dig beskeder, modtage den samme automatiske besked. LinkedIn fortæller også modtageren, at din besked var et ‘automatisk svar’.
Det automatiske svar sendes kun én gang i løbet af din ‘tid væk’. Så hvis nogen sender dig flere gange, eller du svarer, vil de ikke løbende blive sendt din væk besked.
Et par gode råd til den rekrutteringsansvarlige – En god EVP mulighed
Når kandidater skriver til dig, så forventer de gerne et hurtigt svar. Derfor anbefales det at du angiver kontaktinformation til en kollega eller til side hvor de selv kan indhente relevant information.
Og som altid anbefales at du altid udnytter muligheden for at udbrede jeres EVP´s ved at skrive en kort koblingstekst ”Er du i mellemtiden nysgerrig på…..” og indsætte link til en artikel, blogpost, FB eller LinkedIn Company page, som omhandler jeres work life balance, et af jeres seneste sociale arrangementer eller hvordan jeres værdier udfolder sig i hverdagen etc.